Dersin Adı | Örgüt Kuramları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 435 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin makro örgüt bakış açısıyla iş örgütlerini ve yönetimlerini anlayabilmeleri ve açıklayabilmeleri için bilgi düzeylerini ve analitik becerilerini geliştirme fırsatı sunmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, örgütlerin davranışlarını açıklayan örgüt kuramlarını ele almaktadır. Derste, yapısal koşul bağımlılık, kaynak bağımlılığı, işlem ve vekalet maliyeti, popülasyon ekolojisi, kurumsalcılık ve örgütsel ağ kuramları tartışılmaktadır. Derste ayrıca, yorumlayıcı, eleştirel ve postmodern örgüt bakış açıları tartışılmaktadır. Bu kuramlar, örgütsel yapı, strateji, teknoloji, kültür ve çevre boyutları üzerinden karşılaştırılmakta ve bütünleştirilmeye çalışılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma Oturumu & Derse Giriş | |
2 | Örgüt Kuramı: Nedir ve Neden Önemlidir? | McAuley et al. Chapter 2 |
3 | Organizasyonlar ve Organizasyonel Etkinlik | Jones, G. Chapter 1 |
4 | Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik | Jones, G. Chapter 2 |
5 | Değişen Küresel Ortamda Organizasyon | Jones, G. Chapter 3 |
6 | Örgütsel Tasarımın Temel Zorlukları | Jones, G. Chapter 4 |
7 | Organizasyon Yapısının Tasarlanması: Yetki ve Kontrol | Jones, G. Chapter 5 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Organizasyon Yapısının Tasarlanması: Uzmanlaşma ve Koordinasyon | Jones, G. Chapter 6 |
10 | Örgüt Kültürü Oluşturma ve Yönetme | Jones, G. Chapter 7 |
11 | Değişen Küresel Ortamda Örgütsel Tasarım ve Strateji | Jones, G. Chapter 8 |
12 | Örgütsel Değişimin Türleri ve Biçimleri | Jones, G. Chapter 10 |
13 | Örgütsel Dönüşümler: Doğum, Büyüme, Gerileme ve Ölüm | Jones, G. Chapter 11 |
14 | Organizasyonel Tasarım, Yetkinlikler ve Teknoloji | Jones, G. Chapter 9 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Jones, Gareth (2013) Organizational Theory, Design, and Change. Pearson McAuley, John, Duberley, Joanne, and Johnson, Phil. (2007). Organization Theory. Challenges and Perspectives. Pearson |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Daft, Richard L. (2021) Organization Theory and Design. (13th Edition). Cengage Learning
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | - | - |
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | - | - | |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 32 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. | |||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. | X | ||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. | |||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. | |||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | X | ||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. | X | ||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest